Vaasan yliopiston syksyn opiskelijahaussa opintoja työelämässä oleville

Korkeakoulujen syksyn yhteishaku tammikuussa 2019 alkaviin korkeakouluopintoihin alkaa keskiviikkona 5. syyskuuta klo 8.00. Vaasan yliopistoon on tänä syksynä mahdollista hakea kasvuyrityksen johtamisen sekä sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmiin (120 op). Haku tapahtuu sähköisesti Opintopolku-palvelussa viimeistään 19. syyskuuta klo 15.00.
Syksyn yhteishaku alkaa keskiviikkona 5. syyskuuta. Vaasan yliopistoon on mahdollista hakea kasvuyrityksen johtamisen sekä sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmiin.

Kasvuyrityksen kehittämisen maisteriopintoja jälleen Seinäjoella

Kasvuyrityksen johtamisen maisteriohjelma keskittyy kasvavan yrityksen vastuulliseen johtamiseen ja kehittämiseen. Maisteriopinnot johtavat kauppatieteiden maisterin tutkintoon ja antavat valmiudet toimia erikokoisissa kehittyvissä yrityksissä, startupista aina suuriin kansainvälisiin yrityksiin.

– Kasvuyrityksen johtamisen maisteriohjelma huomioi erityisesti työelämässä olevien aikuisopiskelijoiden tarpeet osaamisensa päivittämiseen. Joustavat opintojärjestelyt, intensiivijaksoina järjestettävä lähiopetus sekä verkkokurssit leimaavat opiskelua ohjelmassamme, sanoo yliopistonlehtori Anne Söderman.

Lähiopetus järjestetään noin kerran kuukaudessa perjantaisin ja lauantaisin Seinäjoella. Maisteriohjelmaan valitaan 25 uutta opiskelijaa.

Opiskelijoiden arvostamaa ohjelmaa on toteutettu Seinäjoella Vaasan yliopiston ja Seinäjoen yliopistokeskuksen välisenä yhteistyönä vuodesta 2006, ja siihen haetaan tänä vuonna kuudetta kertaa.

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma jatkuu Helsingissä

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma toteutetaan Helsingissä. Maisteriohjelman toteuttamisesta ja sisällöstä vastaa Vaasan yliopisto. Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan valitaan 20 opiskelijaa.

Ohjelmaan valitut opiskelijat suorittavat hallintotieteiden maisterin tutkinnon, jonka opintosuunta on sosiaali- ja terveyshallintotiede.

– Maisteriohjelman tavoitteena on kouluttaa osaavaa henkilöstöä sosiaali- ja terveysalalle vahvistamalla opiskelijoiden johtamis- ja esimiesvalmiuksia sekä lisätä heidän hallinnollista ja taloudellista osaamistaan, sanoo professori Pirkko Vartiainen.

– Ohjelmaan haetaan tänä vuonna neljättä kertaa. Ohjelma on ollut joka vuosi menestys; viime vuonna 20 opiskelupaikkaa haki 222 hakijaa.

Valinta maisteriohjelmiin perustuu hakijan aikaisempaan korkeakoulututkintoon ja -opintoihin. Lisäksi kasvuyrityksen johtamisen maisteriohjelmassa on valintakoe, joka järjestetään Vaasassa 8. lokakuuta.

Korkeakoulujen syksyn yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 29. marraskuuta.

Lisätietoja:
Asiantuntija, hakijapalvelut Miia-Leena Mikkilä, p. 029 449 8162
Yliopistonlehtori Anne Söderman, p. 029 449 8556 (Kasvuyrityksen johtaminen)
Koulutusvastaava Marja Vettenranta, p. 029 449 8175 (Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma)

Lisätietoja hausta saatavilla yliopiston sivuilla osoitteissa: www.uwasa.fi/kasvuyritys ja www.uwasa.fi/sotehelsinki