Vaasan yliopiston uudet opiskelijat valittu

Vaasan yliopiston uudet opiskelijat on valittu. Yliopistossa aloittaa ensi syksynä yhteensä noin 750 uutta opiskelijaa.
Vaasan yliopistossa aloittaa ensi syksynä yhteensä noin 750 uutta opiskelijaa.

Vaasan yliopistoon haki kevään kandidaattiohjelmien yhteishaussa yhteensä 4587 hakijaa, joista hyväksytyksi tuli 547. Kandidaattiohjelmien aloituspaikoista 70 prosenttia oli varattu ensikertalaisille hakijoille. Vaasan yliopistossa on tarjolla kauppatieteiden, energia- ja informaatiotekniikan, tuotantotalouden ja tietojärjestelmätieteen, hallintotieteiden sekä viestintätieteiden kandidaattiohjelmat.

Kaikki yhteishaussa hakeneet saavat tiedon valinnan tuloksesta sähköpostitse sekä Oma Opintopolku -palvelusta. Nyt opiskelupaikan saaneiden on ilmoitettava 10.7. mennessä, ottavatko he paikan vastaan.

Todistusvalinta oli tänä vuonna käytössä kaikissa kandidaattiohjelmissa (20-60% aloituspaikoista). Jatkossa opiskelijoita valitaan yhä enemmän suoraan ylioppilastutkintotodistuksen arvosanojen perusteella, mutta myös valintakoe säilyy yhtenä valintatapana.

Laadukkaat koulutusohjelmat houkuttelevat

Hakijamäärä nousi tänä keväänä lähes kaikissa hakukohteissa. Hakijoilta saadun palautteen perusteella Vaasan yliopistoon houkuttelevat laadukkaat ja mielenkiintoiset koulutusohjelmat, opiskelijoiden ja valmistuneiden antamat suositukset, sopiva koko sekä viihtyisä kampus ja kaupunki.

Uusia opiskelijoita on valittu kevään aikana lisäksi suomenkielisiin ja kansainvälisiin maisteriohjelmiin sekä avoimen yliopiston opintojen perusteella. Näissä koulutuksissa opiskelijavalinta perustuu aikaisempiin korkeakouluopintoihin.

Uusien opiskelijoiden orientaatiopäivät järjestetään elo-syyskuun vaihteessa. Lukuvuoden 2018–2019 avajaisia vietetään maanantaina 3.9, korkeakoulujen ja vaasalaisten yhteistä Vaasa Campus Festivalia keskiviikkona 5.9. ja tohtoripromootiota 6.-8.9.

Lisätietoja:
Palveluvastaava Helena Höglund, Hakijapalvelut, Opiskelun ja opetuksen palvelut, p. 029 449 8152, s-posti: helena.hoglund(at)uwasa.fi
Asiantuntija Miia-Leena Mikkilä, Hakijapalvelut, Opiskelun ja opetuksen palvelut, p. 029 449 8162, s-posti: miia-leena.mikkila(at)uwasa.fi