Vaasan yliopiston uutisvuosi 2018

Vuosi 2018 Vaasan yliopistossa oli sekä juhlan että uudistumisen vuosi. Yliopiston 50-vuotisjuhlavuotta juhlistettiin monin eri tapahtumin. Samalla kun juhlittiin mennyttä, luotiin myös tulevaisuutta. Vaasan yliopiston uudistuminen jatkui: tutkimukseen tehtiin merkittäviä satsauksia, koulutuksen laatutyöhön panostettiin, yliopiston rakenne uudistui ja uudet avoimet ja monitieteiset tutkimusalustat VEBIC, InnoLab ja Digital Economy aloittivat työnsä.

Tässä Vaasan yliopiston vuoden 2018 tärkeimmät uutiset:

Tammikuu

• Juhlavuosi avattiin viettämällä Vaasan yliopiston vuosijuhlapäivää 26. tammikuuta. Juhlapuheessaan rehtori Jari Kuusisto kertoi 50-vuotiaan yliopiston vastavaan muuttuvan maailman haasteisiin investoimalla merkittävästi tutkimukseen ja tähtäämällä korkeaan laatuun sekä vaikuttavuuteen. Rehtorin mukaan historiallisen suuri 10 miljoonan euron strateginen investointi tutkimukseen tuo yliopistoon noin 20 uutta professuuriin pätevöityvää tutkijaa.

Helmikuu

Maaliskuu

Huhtikuu

• Pääministeri Juha Sipilä vieraili yliopistolla isännöimässä Kohti seuraavaa sataa -tapahtumaa. Tilaisuudessa pääministeri keskusteli yliopiston opiskelijoiden ja henkilökunnan kanssa Suomen ja Euroopan unionin keskeisistä kysymyksistä 2020-luvulla.

Toukokuu

Kesäkuu

Heinäkuu

Elokuu

Syyskuu

• Uusi lukuvuosi käynnistyi ennennäkemättömästi, kun Vaasan yliopisto, Vaasan ammattikorkeakoulu VAMK ja Yrkeshögskolan Novia järjestivät yhteisenä lahjana vaasalaisille Vaasa Campus Festival -tapahtuman keskiviikkona 5. syyskuuta.
promootioakti-1.jpg
Kuvassa promoottori Merja Koskela antaa tohtorin hatun, miekan ja diplomin filosofian tohtori Sanna Heittolalle.

Lokakuu

Marraskuu