Vaasan yliopiston ylioppilaskunta juhli 50-vuotista taivaltaan

Vaasan yliopiston ylioppilaskunta juhlisti 50-vuotista taivaltaan vuosijuhlan merkeissä lauantaina 17. helmikuuta.
Vuosijuhla kaupungintalon juhlasalissa.
Vuosijuhlavieraita juhlasalissa.
Vuosijuhlan viettoa.
Seppeleenlasku Jääkäripatsaalle.
Rehtori Jari Kuusiston puhe Jääkäripatsaalla.

Perinteiseen tapaan vuosijuhlapäivä alkoi aamuhartaudella Vaasan kirkossa, jonka jälkeen ohjelmassa oli seppeleenlasku Jääkäripatsaalla. Seppeleenlaskun yhteydessä puhuivat yliopiston rehtori Jari Kuusisto ja Vaasan Opiskelevat Reserviupseerit ry:n Jari Rantala.

Juhlapäivä jatkui cocktail-tilaisuudella Vaasan kaupungintalolla, jonka jälkeen illallistettiin juhlasalissa. Illallisen aikana juhlapuheita pitivät ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Kim Kujala, eduskunnan puhemies, sekä Vaasan yliopiston kunniatohtori Paula Risikko. Illallisen jälkeen ilta jatkui ylioppilastalo Domus Bothnicalla ja sunnuntaina juhlat huipentuivat perinteitä kunnioittaen akateemiseen silliaamiaiseen.