Vaasan yliopistoon 120 uutta aloituspaikkaa syksyllä – kampus avautuu 17. elokuuta

Vaasan yliopisto lisää 120 aloituspaikkaa syksyllä alkaviin koulutuksiin, joka on noin viidenneksen kasvu sisäänottomäärässä. Aloituspaikkoja lisätään ottamalla suunniteltua enemmän opiskelijoita käynnissä olevissa valinnoissa.
Vaasan yliopiston kampus avautuu 17. elokuuta.

– Kannamme ilolla ja ylpeinä vastuumme tässä poikkeuksellisessa tilanteessa ja toivotamme uudet opiskelijat tervetulleeksi Vaasaan. Eniten aloituspaikkoja lisätään suurimpaan alaamme kauppatieteisiin, 70 lisäpaikkaa. Tekniikkaan tulee 30 paikan lisäys, hallintotieteisiin 15 paikan lisäys ja viestintätieteisiin 5 lisäpaikkaa, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Opiskelijat valitaan lisäpaikoille pääsääntöisesti valintakoeväylällä. Joissakin hakukohteissa valinta tehdään sekä valintakokeella että todistusvalinnalla, osassa pelkällä valintakokeella. Lisäksi avoimen väylää käytetään kauppatieteissä ja viestinnässä.

Vaasan yliopistoon valitaan yhteensä 722 opiskelijaa aloituspaikkojen lisäyksen jälkeen. Hakijoita kevään toisessa yhteishaussa oli 7008. Tulokset julkaistaan viimeistään 15. heinäkuuta.

Uudet opiskelijat kampukselle

Palosaaren kampus avautuu 17. elokuuta. Syksyn opiskelu jatkuu pääosin etäopetuksena, erityisesti vanhempien vuosikurssien ja jatko-opintojen osalta.

Yhteisöllisyys ja ryhmäytyminen ovat kuitenkin erityisen tärkeitä ensimmäisen vuoden opiskelijoille, joten he tulevat opiskelemaan kampuksen eri tiloissa porrastetusti. Massaluennot ja yli 50 henkilön opiskelutilanteet korvataan etäluennoilla ja pienryhmätoiminnalla. Henkilökunta varautuu jatkamaan etätöitä vuoden 2020 loppuun vuorotteluperiaatteella.

Lisätietoja:

rehtori Jari Kuusisto