Wärtsilä teki merkittävän lahjoituksen yliopistolle

Wärtsilä Oyj Abp on tehnyt huomattavan lahjoituksen Vaasan yliopiston varainhankintakampanjaan.
Wärtsilän konsernijohtaja Jaakko Eskolan (kuvassa vas.) mukaan Wärtsilä haluaa tukea yliopistokoulutusta. Eskola ja yliopiston rehtori Jari Kuusisto kohtasivat yliopiston lukuvuoden avajaisissa.

– Mielestämme tasokas yliopistokoulutus ja tutkimus ovat tärkeitä Suomen kilpailukyvylle. Vaasan yliopisto panostaa meille tärkeisiin osa-alueisiin ja haluamme näin vahvistaa hyvää yhteistyötämme entisestään, kertoo Wärtsilä Finland Oy:n toimitusjohtaja Stefan Damlin.

– Olemme innoissamme siitä, että Wärtsilä tukee vahvasti suomalaisia yliopistoja. On myös suuri kunnia kuulua näiden yliopistojen joukkoon. Tämä lahjoitus tukee merkittävästi varainhankintakampanjaamme ja olemme siitä todella kiitollisia, sanoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä jopa kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainhankinta päättyy 30. kesäkuuta 2017. Tavoitteena on kerätä 2,5 miljoonaa euroa yliopiston peruspääomaan. Koossa on syyskuun loppuun mennessä lähes 1,5 miljoonaa euroa.

Wärtsilän tiedote

Lisätietoja: Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017