Yliopistolehti Vox cordis 1/2016 ilmestyi – teemana yliopisto ja yhteiskunta

Vuoden ensimmäisen Vox cordis -numeron teemana on yliopisto ja yhteiskunta.
Yliopistolehti Vox cordis 1/2016

Kerromme muun muassa Vaasan yliopiston kolmannesta tehtävästä, eli vuorovaikutuksesta muun yhteiskunnan kanssa ja kuinka tehdä vaikuttavaa tutkimusta.

Yliopiston johto kertoo ajatuksiaan tulevasta: "Niin kauan kun Vaasan yliopistossa tehdään asiat hyvin, tulevaisuus on omissa käsissämme".

Sukellamme sosiaali- ja terveyshallintotieteiden kurssille, jossa simulaatiopelin avulla seikkaillaan tosielämän skenaarioissa julkisen ja yksityisen rajapinnalla. Yliopiston varainhankintakampanja on käynnissä, saamme tietoa uudesta yliopistolahjoittajien uudesta verovähennysoikeudesta.

Kuulemme osallistujien kokemuksia Lévon-instituutin JOKA-kurssilta, jossa kasvetaan johtajina. Johtoajatus-blogissa mietitään tällä kertaa tieteellisen tiedon merkitystä ja käytettävyyttä.

Vaasan yliopistosta valmistunut diplomi-insinööri kertoo, miten hän päätyi uusimman huipputeknologian näköalapaikalle. Istahdamme myös kotisohvalle rakentamaan palapeliä, joka ei koskaan tule valmiiksi ja lopuksi kuulemme teekkarilakin tarinan.

Lehti postitetaan maksutta tilaajille. Jakelupisteitä on Palosaaren yliopistokampuksella Tervahovissa ja Fabriikissa, Seinäjoen ja Kokkolan yliopistokeskuksissa sekä mm. kirjastoissa, lentoasemalla ja terveyskeskuksissa.

Voit lukea tuoreimmat yliopistokuulumiset myös lehden sähköisestä versiosta. Vox cordis ilmestyy seuraavan kerran toukokuussa.