Yliopiston alumnit kokoontuivat Helsingissä

Vaasan yliopisto järjesti yliopistosta valmistuneiden alumnitapaamisen Helsingissä Ravintola Domuksessa perjantaina marraskuun 4. päivä.

Tilaisuus alkoi seminaarilla, jossa kuultiin ajankohtaisia puheenvuoroja yliopistosta valmistuneilta. Suomen Googlen maajohtaja Anni Ronkainen pohti mitä digitaalisuus tuo tullessaan ja kertoi muutoksen olevan nyt nopeampi kuin koskaan. Ronkaisen mukaan haku- ja pilvipalvelut, videot ja matkapuhelimen käyttäminen selaimena ovat seuraavat laajemmat trendit.

Koneen markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Korkiakoski esitti seitsemän näkökulmaa kansainväliseen markkinointiin. Puheenvuorossaan Korkiakoski kytki hienosti yliopistosta saamansa opit kansainväliseen markkinointiin, jossa korostuvat muun muassa yhteisöllisyys, kansainvälisyys ja median merkityksen ymmärtäminen.

Ilta jatkui buffet-illallisen ja mukavan yhdessäolon parissa. Musiikista vastasi Juliet Overdrive, solistina Johanna Lounasmaa (ent. Kestilä). Lounasmaa on toiminut VYY:n puheenjohtajana 90-luvun lopulla.

Kiitokset osallistujille!

Liity Vaasan yliopiston alumniksi