Yliopistosta valmistuu ennätysmäärä tohtoreita

Vaasan yliopistossa suoritetaan vuoden 2014 aikana ennätykselliset 26 tohtorin tutkintoa. Se on 9 enemmän kuin vuonna 2013.

Tohtoreita valmistuu kaikilta yliopiston koulutusaloilta: kauppatieteelliseltä alalta 17, teknilliseltä alalta 5, hallintotieteistä 3 ja humanistiselta alalta 1.

Opiskelijat suorittavat kaksiportaisen tutkintojärjestelmän mukaisesti ensin alemman ja sen jälkeen ylemmän korkeakoulututkinnon. Alempia korkeakoulututkintoja eli kandidaatin tutkintoja suoritetaan 457 ja ylempiä korkeakoulututkintoja eli maisterin ja diplomi-insinöörin tutkintoja noin 453. Vuoden aikana on valmistunut 279 kauppatieteiden maisteria, 89 filosofian maisteria, 55 hallintotieteiden maisteria ja 30 diplomi-insinööriä. Kansainvälisiä opiskelijoita maisterin tutkinnon suorittaneista on noin 14 %. Vaasan yliopisto ylitti hienosti Opetus- ja kulttuuriministeriön asettamat tutkintotavoitteet maisteri- ja tohtoritutkintojen osalta.