Yliopistolehti Vox cordis ilmestyi – teemana sisu

Tahdon voimalla / Onko ajasta tullut uusi pomomme? / Kasvun kolmet kasvut / Sisulla syntyi menestysbrändi / Sisukas kuninkaallinen/
Tämän vuoden kolmas Vox cordis -yliopistolehti on ilmestynyt.

Lehden teemana on sisu. Tuore numero sisältääkin asiaa sisukkaiden ihmisten aikaansaannoksista – tutkinnosta, väitöskirjasta sekä menestyksekkäästä yrityksestä.

Lehden kolumnistina on tällä kertaa teknologiateollisuus ry:n toimitusjohtaja Jorma Turunen. Hän kirjoittaa viennin kasvattamisesta innovaatioiden avulla: ” Digitalisaatio, internet-of-things ja palveluistaminen tarjoavat ainutlaatuisia mahdollisuuksia innovoida uusia ratkaisuja, joilla asiakas voi lisätä hyvinvointiaan tai parantaa kilpailukykyään”.

Johtoajatus-blogissa vararehtori Jukka Vesalainen kirjoittaa tekstissään "Alustan idea" ensi vuoden muutoksista yliopistossa. Yliopiston tuottamaa tutkimusta suunnataan ja rikastutetaan poikkitieteellisten tutkimusalustojen kautta.

Alumnimme Heidi Jaara on valmistunut meiltä kauppatieteiden maisteriksi. Hän on luonut luksusbrändi Balmuirin, jonka tuotteita omistavat niin Ruotsin kuningasperheen jäsenet kuin Tina Turner.

Lehti postitetaan maksutta tilaajille, ja jakelupisteitä on muun muassa Palosaaren yliopistokampuksella Tervahovissa ja Fabriikissa, Seinäjoen ja Kokkolan yliopistokeskuksissa sekä kirjastoissa, lentoasemalla ja terveyskeskuksissa.

Lehden voit tilata osoitteesta: yliopistolehti(at)uwasa.fi

Voit lukea tuoreimmat yliopistokuulumiset myös lehden sähköisestä versiosta. Lehti ilmestyy seuraavan kerran kevätlukukaudella.