Kokonaisturvallisuuden Studia Generalia -luentosarja alkaa 2.12.2022

nainen koneella
Vaasan yliopistossa järjestetään joulu-huhtikuun aikana Kokonaisturvallisuuden Studia Generalia -luentosarja.

Luentosarjana ensimmäisessä osiossa teemana on hybridiuhat ja niihin varautuminen. Asiantuntijaluento järjestetään perjantaina 2.12.2022 klo 9.00–12 Levón-auditoriossa. Luentoa voi seurata myös etänä (Zoom) ja se myös tallennetaan.

Lisätietoja luennosta löydät tapahtumatiedotteesta Kokonaisturvallisuuden Studia Generalia: Hybridiuhat ja niihin varautuminen – mitä jokainen meistä voi tehdä asian eteen?

Keväällä 2023 kokonaisturvallisuuden Studia Generalia -luentosarja jatkuu seitsemällä luennolla. Luentosarjan voi sisällyttää vapaasti valittaviin opintoihin. Luentojen aiheina ovat mm. geopoliittinen muutos, kansallinen turvallisuus ja tiedustelun merkitys, elinkeinoelämä ja kyberturvallisuus sekä kunnat ja kokonaisturvallisuus. Opiskelijan tulee osallistua vähintään viidelle luennolle sekä laatia oppimispäiväkirja. Tarkempi ohjeistus tulee opintojakson Moodleen.

Opintojaksokuvaus sekä toteutustiedot ovat nähtävillä Pepissä HOPSin kautta. Opintojakson koodi on OPIS1600 ja laajuus 3 op. Ilmoittautuminen Pepissä.

Lisätietoja: Tomi Niemi