Kypsyysnäyteprosessi poikkeusaikana

1.4.2020 alkaen kypsyysnäytteet suoritetaan poikkeuksellisesti joko tiivistelmän muodossa tai valvottuna ZOOM-tenttinä.

Valvottu kypsyysnäyte

Jos et ole suorittanut aikaisemmin suomalaista korkeakoulututkintoa, tulee sinun osoittaa sekä kielitaito että perehtyneisyys oman opinnäytteesi alaan. Tällöin suoritat valvotun kypsyysnäytteen Zoomin välityksellä. Kypsyysnäytteeseen varattu aika on kaksi tuntia.

Jos valmistut huhtikuussa ja sinulle oli jo ehditty luomaan kypsyysnäyte EXAM-järjestelmään ennen sen sulkeutumista, saat suorittaa kypsyysnäytteen ensimmäisenä viikoilla 15 ja 16. Sinulle lähetetään erikseen sähköpostitse tietoa, milloin voit suorittaa kypsyysnäytteen.

Viikosta 17 alkaen kypsyysnäytteeseen voi ilmoittautua erikseen ilmoitettavan Webropol-linkin kautta.

Tiivistelmä

Jos olet suorittanut suomalaisen korkeakoulututkinnon jo aikaisemmin ja osoittanut kielitaidon toisessa tutkinnossa, osoitat nyt vain perehtyneisyyden oman opinnäytteen alaan. Tällöin kirjoitat erillisen tiivistelmän Osuvassa olevan ohjeistuksen mukaan ja palautat sen Moodleen.

Lisätietoja kypsyysnäytteen suorittamisesta poikkeusaikana sekä mm. linkit valvotun kypsyysnäytteen suorittamiseen liittyviin Webropol-lomakkeisiin löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Kypsyysnäyte poikkeusaikana.