Kypsyysnäytteen suorittaminen kevätlukukaudella 2021

Vaasan yliopiston tiloja
Opinnäytetyön aihepiiriin liittyvään kypsyysnäytteeseen voit ilmoittautua, kun olet jättänyt opinnäytetyösi tarkastettavaksi. Kypsyysnäyte suoritetaan pääsääntöisesti EXAM-järjestelmässä. Jos et voi suorittaa kypsyysnäytettä EXAMissa, voit suorittaa sen etänä Zoomissa.

Opintoihin kuuluu opinnäytetyön aihepiiriin liittyvä kypsyysnäyte osana sekä alempaa että ylempää korkeakoulututkintoa. Kypsyysnäyte kirjoitetaan suomeksi tai ruotsiksi, sen mukaan, mikä on koulusivistyskielesi. Kypsyysnäytteessä osoitat oman tieteenalasi ja koulusivistyskielesi hallinnan.

Kypsyysnäyte suoritetaan pääsääntöisesti sähköisesti tenttimällä EXAM-järjestelmässä. Tutustu opiskelijan ohjeisiin EXAM-järjestelmään. EXAMissa sinun on mahdollista suorittaa kypsyysnäyte myös tenttivierailuna toisessa korkeakoulussa.

Jos et voi suorittaa kypsyysnäytettä EXAMissa, voit suorittaa sen etänä Zoomissa. Kevätlukukaudella 2021 kypsyysnäytetilaisuuksia järjestetään Zoomissa kaksi kertaa kuukaudessa. Tilaisuuksien päivämäärät ja lisätietoa ilmoittautumisesta löydät täältä.

Tarkista, millainen kypsyysnäyte sinun on tehtävä (Kypsyysnäyte kandidaatintutkinnossa / Kypsyysnäyte maisterintutkinnossa).