LähiTapiola Pohjanmaa lahjoittaa 50 000 euroa yliopistolle

LähiTapiola Pohjanmaa lahjoittaa 50 000 euroa Vaasan yliopiston kauppatieteelliselle koulutusalalle. LähiTapiolan tavoitteena on tehdä suomalaisten elämästä turvallisempaa ja terveempää. Tukemalla koulutus- ja tutkimusalojen sekä innovaatiotoiminnan vahvistamista voidaan luoda hyvinvointia sekä saada aikaan työllisyyttä ja talouskasvua.
Kuvassa (vas.) professori Jorma Larimo, rehtori Jari Kuusisto, toimitusjohtaja Pasi Haarala, yhteyspäällikkö Mika Palosaari ja markkinointijohtaja Johanna Kuoppamäki.

Lahjoituksen taustalla on LähiTapiolan ja Vaasan yliopiston jakama yhteinen tavoite tukea alueellista kehitystä sekä luoda hyvinvointia ja lisätä koko Suomen elinvoimaisuutta.

– Pohjanmaan säilyminen vahvana ja elinvoimaisena on meille tärkeää. Asiakkaiden omistamana, paikallisena yhtiönä sitoudumme alueen kehittämiseen ja olemme aidosti osa paikallista elinkeinoelämää. Haluamme olla mukana edistämässä myös koulutus- ja tutkimusalojen sekä innovaatiotoiminnan vahvistamista. Alueen toimijoiden yhteistyöllä voimme luoda hyvinvointia Pohjanmaalla, saada aikaan työllisyyttä ja talouskasvua sekä samalla edistää Suomen kilpailukykyä ja kansainvälistymistä, LähiTapiola Pohjanmaan toimitusjohtaja Pasi Haarala sanoo.

– Vaasan yliopisto riemuitsee siitä, että LähiTapiola Pohjanmaa haluaa tukea yliopistomme kauppatieteen koulutusta ja tutkimusta. Tämä lahjoitus on erittäin merkittävä osa varainhankintakampanjassamme, ja olemme siitä hyvin kiitollisia, sanoo yliopiston yhteyspäällikkö Mika Palosaari.

Valtio tukee yliopistojen varainhankintaa myöntämällä jopa kolminkertaisen vastinrahan yliopiston keräämää yksityistä pääomaa vastaan. Vaasan yliopiston varainhankinta päättyy 30.6.2017. Tavoitteena on kerätä 2,5 miljoonaa euroa yliopiston peruspääomaan. Koossa on jo hieman yli puolet.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Pasi Haarala, LähiTapiola Pohjanmaa, p.0400 958835
Yhteyspäällikkö Mika Palosaari, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8522

Yliopistojen varainhankintakampanja

• Varainhankintakampanja valtakunnallisesti käynnissä 11/2014–6/2017
  • Yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat osallistua
  • Valtio maksaa jopa kolminkertaisen vastinrahan kerätylle summalle
  • Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa suoraan tietylle alalle
  • Verovähennysoikeus yritykselle ja yksityishenkilölle
  • Vaasan yliopisto käyttää pääoman tuottoa suoraan opetuksen ja tutkimuksen hyväksi