Nyyti vinkkaa

Nyyti vinkkaa - Nyyti News
Tervehdys Nyytistä!
Mennyt vuosi oli monelle opiskelijalle kuormittava. Koronaepidemian puhkeaminen on aiheuttanut huolta ja muuttanut opiskeluarkea voimakkaasti. Etäopiskelu kasvatti itseohjautuvuuden vaatimusta ja saman aikaisesti sosiaalinen tuki sekä kokemus yhteisöllisyydestä vähenivät. Yhteisöllisyyden vahvistaminen on noussut entistä ajankohtaisemmaksi tarpeeksi ja tässä on avainroolissa yhdenvertaisuuden edistäminen. On pidettävä huolta siitä, että jokainen kokee olevansa tervetullut opiskeluyhteisöön eikä ketään jätetä ulkopuolelle.

Lue kannanottomme: Opiskeluyhteisöissä on vahvistettava yhdenvertaisuutta.

Ideamateriaali opiskelijoiden yhteisöllisyyden edistämiseen julkaistu

Kaipaatko ideoita tai vinkkejä opiskelijoiden yhteisöllisyyden edistämiseen?

Ole hyvä – meiltä niitä löytyy.

Nyyti ry:n Yhdessä yhteisöksi -hanke on koonnut yli 500 kerätyn idean pohjalta Ideamateriaalin, johon on koostettu kohderyhmittäin ideoita opiskelijoiden yhteisöllisyyden edistämiseen. Ideoita löytyy niin opettajille, opiskelijajärjestötoimijoille, tapahtumanjärjestäjille kuin korkeakouluille yleensäkin.

Ideamateriaali on vapaasti ladattavissa ja hyödynnettävissä verkkosivuiltamme. Ota ideat käyttöön ja vinkkaa eteenpäin!

Tammikuussa tapahtuu

Nyytissä toiminta lähtee joululomien jälkeen käyntiin chateillä, joita järjestetetään kaksi kertaa viikossa. Lisäksi kuukauden aikana keskustellaan miesten mielenterveydestä NyytiTalkissa. Kuukauden lopussa keskustellaan urasta, urapoluista ja–poikkeamista Instagramin puolella NyytiTalk goes Instagram -livelähetyksessä. Tammikuussa järjestetään myös webinaari aiheesta Huoli ympäristöstä ja tulevaisuudesta lisääntyy - Mitä tämä tarkoittaa mielenterveyden edistämisen näkökulmasta?

Nyytin Chatit tammikuussa

NyytiTalk

• NyytiTalk 21.1.2021 klo 15.00:
    Yksin pitää pärjätä - miehet ja mielenterveys Nyytin YouTube -kanavalla. Lisätietoja verkkosivuiltamme.
  • Tammikuun lopussa: NyytiTalk Goes Instagram
    Aamiainen Suomen positiivisen psykologian kirkkaan tähden, sisu-tutkijan Emilia Lahden kanssa. Tulossa keskustelua urasta, urapoluista ja –poikkeamista. Insta-live lähetetään tammikuun loppupuolella.

Webinaari 26.1.2021: Huoli ympäristöstä ja tulevaisuudesta lisääntyy – Mitä tämä tarkoittaa mielenterveyden edistämisen näkökulmasta?

Tervetuloa kuulemaan:

• Mitä ympäristöahdistus ja muut ympäristöön liittyvät tunteet ovat?
  • Miten ympäristötunteet näyttäytyvät eri kohderyhmissä?
  • Miten varaudumme tulevaisuuden haasteisiin?
  • Miten voimme vahvistaa yksilön ja yhteisön resilienssiä?
  • Miten toimimme ja mitä voimme tarjota?

Ajankohta: ti 26.1.2021 klo 17-19

Kyseessä on verkkokoulutus ja linkki lähetetään ilmoittautuneille

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 8.1.2021 Ilmoittautumaan pääset tästä

Lisätietoja: satu.turhala(at)mieli.fi

Tilaisuuden järjestää Ympäristöahdistuksen mieli -hankkeen asiantuntijat: Satu Turhala (MIELI ry), Elina Marttinen (Nyyti ry) ja Taneli Saari (Tunne ry).