Uusi Vox Cordis pureutuu vastuullisiin valintoihin

Yliopistolehti Vox Cordisin uuden numeron teemana on vastuullisuus.
Kannessa on Lotta Alhonnoro, joka on tutkinut ruokahävikkiä.

Lehti on luettavissa sähköisesti täällä. Postin lakko saattaa hidastaa jakelua tilaajille.

Vastuullisuuteen pureudutaan lehdessä monipuolisesti. Kansijutusssa aiheena on ruokahävikki, josta projektitutkija Lotta Alhonnoro väittelee lähiaikoina.

Teemajutussa perehdytään tavallisen ihmisen vastuullisiin valintoihin. Vaasan yliopiston tutkijat käsittelevät valintoja rahan, kuluttamisen, asumisen sekä matkustamisen ja liikenteen näkökulmista.

Yhtenä aiheena vastuullisuusteemassa on johtaminen. Kolme tutkijaa kirjoittaa näkemyksensä yritysvastuusta, julkisesta johtamisesta ja henkilöstöjohtamista.

Tiedejuttujen aiheina lehdessä ovat muun muassa tuulivoimaloiden melu, paikkaseksikäs maaseutu ja esimiestyön tukeminen.

Henkilöistä esillä ovat henkilöstöjohtamisen esimerkiksi professori Riitta Viitala, Levón-instituutin johtaja Pekka Peura, talousjohtaja Harri Salmela, julkisjohtamisen professori Christoph Demmke ja liiketoiminnan kehittämisen professori Asta Salmi.

Opiskelijat kertovat koostejutussa rahankäyttötottumuksistaan. Fukseja seurataan Päivä tutorin matkassa –jutussa.

Lehden voit tilata kotiisi tai työpaikallesi osoitteesta: yliopistolehti(@)uwasa.fi