Vaasan YTHS:n toimipiste muuttaa Palosaarelle

Laki korkeakouluopiskelijoiden terveydenhuollosta tulee voimaan 1.1.2021 ja tuo mukanaan monia muutoksia Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) toimintaan ja palveluverkostoon. Yksi muutoksista on, että vuoden 2021 alusta myös ammattikorkeakoulussa opiskelevat ovat oikeutettuja YTHS:n palveluihin.

Asiakaskunnan kasvaessa Vaasan YTHS:llä on edessään muutto uusiin tiloihin. Vuoden 2021 alusta alkaen YTHS:n tilat löytyvät Palosaarelta Alere-rakennuksesta ja Vaasan ammattikorkeakoulun tiloista osoitteista Wolffintie 27–31 ja Wolffintie 30.

YTHS:n muuton myötä Palosaarelle syntyy opiskelijoiden palvelukeskittymä, kun kampuksen ja opiskelutilojen lisäksi opiskeluterveyden palvelut sijaitsevat lähellä toisiaan. “Olemme tyytyväisiä, että YTHS:lle löytyi sopivat tilat läheltä opiskelijoita ja että vyyläinen voi käyttää opiskelijaterveyden palveluita opiskelun lomassa”, kommentoi VYY:n hallituksen sosiaalipoliittinen vastaava Elmo Nikula. YTHS:n terveydenhoitaja Satu Kyntäjän mukaan myös YTHS:n Vaasan toimipisteen henkilökunta odottaa innolla pääsyä uusiin tiloihin ja lähelle opiskelijoita.

Opiskelijat ovat oikeutettuja asioimaan kaikissa YTHS:n toimipisteissä. Uudistuksen myötä toimipisteitä avataan uusiin opiskelijakaupunkeihin, muun muassa Kokkolaan ja Seinäjoelle.

YTHS tiedottaa uusista tiloista, muuttuvista palveluista ja muusta ajankohtaisesta lisää syksyllä. Ajankohtaista tietoa uudistuksista löytyy YTHS:n verkkosivuilta kohdasta YTHS.2021.