VYY:n edustajisto valitsi puheenjohtajat ja hallituksen

Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan (VYY) edustajisto on valinnut kokouksessaan ylioppilaskunnan puheenjohtajiston ja hallituksen vuodelle 2020.

Edustajiston puheenjohtajaksi valittiin Juulia Tuominen (humanististen tieteiden kandidaatti). Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Niklas Valtonen (kauppatieteiden ylioppilas) ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Oskari Kaskinen (kauppatieteiden ylioppilas).

Hallituksen muodostajaksi valittiin Aleksi Sandroos. Sandroos on hallintotieteiden ylioppilas ja toiminut Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan vuoden 2019 hallituksessa kuntapoliittisena vastaavana.

Sandroosin johtaman hallituksen jäseniksi valittiin Riku Hirsimäki (hallintotieteiden ylioppilas), Olli Karvonen (tekniikan ylioppilas), Elmo Nikula (kauppatieteiden ylioppilas), Emmi Nuutila (humanististen tieteiden ylioppilas), Anniina Pouttu (hallintotieteiden ylioppilas), Helmi Rihko (kauppatieteiden ylioppilas) sekä Elli Uusi-Kokko (kauppatieteiden ylioppilas).

Muodostaessaan hallitusta Sandroos kertoo painottaneensa jäsenten valinnassa osaamista, kokemusta, opiskelualaa, mahdollista edustajistoryhmää sekä yleistä ryhmädynamiikkaa.

– Olen erittäin iloinen hallituksen saamasta luottamuksesta. Hallitus on monipuolinen, osaava ja erittäin motivoitunut. Tämän joukon kanssa on mainiota lähteä rakentamaan yhdenvertaisempaa, vaikuttavampaa ja yhtenäisempää ylioppilaskuntaa, Sandroos hehkuttaa.

Uusi hallitus jakaa vastuualueet ja valitsee varapuheenjohtajan ensimmäisessä kokouksessaan vuoden 2020 alussa.

Ylioppilaskunnan jäsenmaksu alenee

Lisäksi kokouksessa edustajisto päätti alentaa ylioppilaskunnan jäsenmaksua ja palkita ansioituneita jäseniä. Ylioppilaskunnan jäsenmaksu alenee 111 euroon lukuvuodelta ja 58 euroon lukukaudelta. Syy jäsenmaksun alentamiseen on YTHS-maksun keräämisen siirtyminen Kelalle vuoden 2021 alusta. Edustajisto myönsi 1. luokan ansiomerkin Kim Kujalalle ja 2. luokan ansiomerkin Oskari Kaskiselle, Tiia Toivolalle ja Hannes Torpalle.

Lisätiedot:

Juulia Tuominen