Yliopisto juhlisti 50-vuotisjuhlavuottaan kaupunkilaisten kanssa

Vaasan yliopisto kutsui kaupunkilaisia juhlistamaan yliopistoa kauppakeskus Rewell Centerin tapahtumatorille viime lauantaina. Yliopisto tarjosi kakkukahvit, ja tilaisuudessa julkaistiin Vaasa Campus Festivalin esiintyjät.
Vaasalaisia saapui sankoin joukoin juhlistamaan 50 vuotta täyttävää yliopistoa.
Festivaalien julkaisutilaisuudessa oli mukana Kuningas Pähkinä (vas.), joka myös esiintyy festivaaleilla. Promoottori Tommi Mäki esitteli festivaalien muut artistit. Vaasan yliopiston opiskelija Jesse Mattila (oik.) toimii tapahtuman juontajana.

Yksi Vaasan yliopiston juhlavuoden teemoista on ollut tuoda yliopistoa lähelle kaupunkilaisia.

Syyskuussa järjestetään myös ennennäkemätön kolmen korkeakoulun Vaasa Campus Festival -tapahtuma, jonka esiintyjät julkaistiin lauantain lanseeraustilaisuudessa.

Vaasa Campus Festivalilla lavalle nousevat Mira Luoti, Spekti, Teflon Brothers, Hovimuusikko Ilkka, Dj Mista S sekä trio Yön Polte, jonka muodostavat Stig, Kuningas Pähkinä ja Setä Tamu.

Yhden päivän ilmaisfestivaali järjestetään yhteistyössä Vaasan ammattikorkeakoulun ja Novian kanssa 5. syyskuuta Palosaaren kampuksella.

- Festivaaleille ovat tervetulleita korkeakoulujen opiskelijoiden ja henkilöstön lisäksi myös kaikki kaupunkilaiset, Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto sanoo.

Tapahtuma on ainutlaatuinen, koska vastaavaa ei ole järjestetty Suomessa aiemmin.

- Vaasassa, tai tietääkseni muuallakaan Suomessa korkeakoulut eivät ole yhdessä järjestäneet mitään vastaavaa tapahtumaa. Illasta tulee taatusti mieleinen niin opiskelijoille, henkilökunnalle kuin kaupunkilaisillekin, toteaa tapahtuman promoottori Tommi Mäki.

Teksti: Tiia Alkkiomäki