Yliopisto kouluttaa Helsingissä osaajia sote-alalle – syksyn yhteishaku alkaa tänään

Korkeakoulujen syksyn yhteishaku alkaa tänään keskiviikkona 4. syyskuuta. Vaasan yliopistoon voi syksyllä hakea sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan, joka toteutetaan Helsingissä tammikuusta alkaen.
Syksyn yhteishaussa voi hakea sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan. Kuva: Mikko Käkelä

Maisteriohjelmaan haetaan Opintopolku-palvelun kautta viimeistään 18. syyskuuta kello 15 mennessä.

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma toteutetaan Helsingissä nyt viidettä kertaa. Ohjelmaan valitaan 20 opiskelijaa.

Ohjelmaan valitut opiskelijat suorittavat hallintotieteiden maisterin tutkinnon, jonka opintosuunta on sosiaali- ja terveyshallintotiede. Tutkinnon laajuus on 120 opintopistettä.

– Maisteriohjelman tavoitteena on kouluttaa osaavaa henkilöstöä sosiaali- ja terveysalalle. Opinnot vahvistavat johtamisvalmiuksia sekä lisäävät opiskelijoiden hallinnollista ja taloudellista osaamista, sanoo professori Pirkko Vartiainen.

Ohjelma on ollut joka vuosi menestys; viime vuonna 20 opiskelupaikkaan oli 231 hakijaa. Kiinnostusta alaan lisää osaajien kova kysyntä työmarkkinoilla. Ohjelma järjestetään yhteistyössä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kanssa.

Maisteriohjelmassa käsitellään sosiaali- ja terveyspalveluiden johtamisen ja talouden kysymyksiä. Lisäksi opinnoissa perehdytään palvelujen kehittämiseen asiakkaiden tarpeiden ja palveluiden vaikuttavuuden näkökulmasta.

Valinta maisteriohjelmaan perustuu hakijan aikaisempaan korkeakoulututkintoon ja -opintoihin. Korkeakoulujen syksyn yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 29. marraskuuta.

Lisätietoja:

Koulutusvastaava Marja Vettenranta, Vaasan yliopisto