Haku yliopistoon käynnistyy 17.3.

Yliopistojen yhteishaku käynnistyy tiistaina 17.3. Vaasan yliopistossa aloituspaikkoja on 575, ja opiskelijat saavat opinto-oikeuden sekä kandidaatin että maisterin tutkintoihin. Haku päättyy torstaina 9.4. klo 15.00. Valintakokeet järjestetään touko-kesäkuussa.

Haku tapahtuu sähköisesti osoitteessa www.opintopolku.fi.

Vaasan yliopistossa voi hakea kahdeksaan kandidaattiohjelmaan hallintotieteiden, kielten ja viestinnän, kauppatieteiden sekä tekniikan aloilla. Opiskelijat suorittavat kandidaattiohjelmien alussa koulutusalan yhteisiä opintoja ja valitsevat varsinaisen pääaineensa ensimmäisen lukuvuoden aikana. Kandidaattivaiheesta opiskelijat jatkavat maisteriohjelmaan kaksiportaisen tutkintorakenteen mukaisesti.

Haku toteutetaan korkeakoulujen yhteishakuna. Hakea voi enintään kuuteen hakukohteeseen, joihin kuuluvat sekä yliopistojen että ammattikorkeakoulujen hakukohteet.

Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät yliopiston valintaoppaista sekä verkosta osoitteessa www.uwasa.fi/hakijat.