Syksyn opiskelijahaku Vaasan yliopistoon käynnistyy

Korkeakoulujen syksyn yhteishaku tammikuussa 2018 alkaviin korkeakouluopintoihin alkaa keskiviikkona 6. syyskuuta klo 8.00. Vaasan yliopistoon on tänä syksynä mahdollista hakea sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan. Haku tapahtuu sähköisesti Opintopolku-palvelussa viimeistään 20. syyskuuta klo 15.00.

Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelma toteutetaan Helsingissä. Maisteriohjelman toteuttamisesta ja sisällöstä vastaa Vaasan yliopisto. Sosiaali- ja terveyshallintotieteen maisteriohjelmaan valitaan 20 opiskelijaa.

Ohjelmaan valitut opiskelijat suorittavat hallintotieteiden maisterin tutkinnon (120 op), jonka pääaine on sosiaali- ja terveyshallintotiede.

– Maisteriohjelman tavoitteena on kouluttaa osaavaa henkilöstöä sosiaali- ja terveysalalle vahvistamalla opiskelijoiden johtamis- ja esimiesvalmiuksia sekä lisätä heidän hallinnollista ja taloudellista osaamistaan, sanoo professori Pirkko Vartiainen.

– Ohjelmaan haetaan tänä vuonna kolmatta kertaa. Viime vuonna ohjelma oli erittäin suosittu, 20 opiskelupaikkaa haki 186 hakijaa. Maisteriohjelmassa jo opiskelevien opinnot ovat edenneet erittäin hyvin. Motivaatio opintojen suorittamiseen on korkealla, ja ensimmäiset Helsingin ohjelman maisterit ovat valmistuneet kesäkuussa 2017, kertoo koulutusvastaava Marja Vettenranta.

Valinta perustuu hakijan aikaisempaan korkeakoulututkintoon ja -opintoihin, valintakoetta ei järjestetä.

Korkeakoulujen syksyn yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 24. marraskuuta.

Lisätietoja:
Asiantuntija, hakijapalvelut Miisa Aho, p. 029 449 8166
Koulutusvastaava Marja Vettenranta, p. 029 449 8175

Lisätietoja hausta saatavilla yliopiston sivuilla osoitteissa: www.uwasa.fi/hakijat ja uwasa.fi/sotehelsinki