Vaasan yliopisto nousi maailman 17 parhaan pienen yliopiston joukkoon

Image
Vaasan yliopisto paransi sijoitustaan maailman parhaiden pienten yliopistojen joukossa nousemalla 17. sijalle Times Higher Education (THE) Small Universities Rankingissa.

– Olen iloinen tästä ranking-sijoituksesta, joka korostaa opetuksemme ja tutkimuksemme laatua. Menestyksemme osoittaa, että yliopistona voimme olla todella vaikuttavia kestävän liiketoiminnan, energian ja yhteiskunnan alueilla. Haluan kiittää kaikkia yliopistoyhteisömme jäseniä heidän panoksestaan, kommentoi kansainvälisistä asioista vastaava vararehtori Martin Meyer.

Vuoden 2024 THE Small Universities Ranking arvioi 88 yliopistoa eri puolilta maailmaa ja Vaasan yliopisto oli jaetulla 17. sijalla. Sijoitus parani edellisvuodesta, jolloin Vaasan yliopisto oli sijalla 18. Pohjoismaisten yliopistojen joukossa Vaasan yliopisto sijoittui rankingissa toiseksi.

THE Small Universities Ranking nostaa esiin yliopistot, jotka ovat saavuttaneet erinomaisia tuloksia suhteellisen pienellä opiskelijamäärällä ja jotka täyttävät kaikki THE World University Rankingin kriteerit. Rankingissa olevien oppilaitosten keskimääräinen opiskelijamäärä on 3 215, kun taas THE:n suurimmassa rankingissa olevien oppilaitosten keskimääräinen opiskelijamäärä on 25 000. Small Universities Ranking -lista on luettavissa kokonaisuudessaan THE:n sivuilla.

17. sija THE:n Small Universities Rankingissa on hienoa jatkumoa Vaasan yliopiston menestykselle kansainvälisissä vertailuissa. Kevään ja kesän aikana yliopisto uutisoi sijoittumisesta THE:n Young Universities- sekä Impact -rankingeissa ja QS World University Rankings Europe -yliopistovertailussa.

Lisätietoa: Kansainvälisistä suhteista vastaava vararehtori Martin Meyer, p. 029 449 8629