Vaasan yliopisto paransi sijoitustaan Euroopan parhaiden yliopistojen listalla – tutkimuksen laatu Euroopan kärkikastia

Image
Vaasan yliopiston sijoitus Euroopan parhaiden yliopistojen listalla on noussut QS World University Rankings Europe 2025 -yliopistovertailussa. Vaasan yliopisto menestyi erityisen hyvin tutkimuksen laatua mitattaessa sijoittuen kyseisessä osa-alueessa 4. sijalle kaikkien vertailussa arvioitujen eurooppalaisten yliopistojen joukossa.

QS World University Rankings Europe -vertailussa arvioitiin 684 yliopistoa. Vaasan yliopisto on nyt sijalla 289, kun aiempi sijoitus oli 311, ja lähes 30 sijan parannuksella Vaasan yliopisto on vertailussa Suomen yliopistoista suurin nousija.

Tutkimuksen laadun lisäksi Vaasan yliopiston vahvuus vertailussa oli kansainvälisyys. Sekä saapuvien että lähtevien vaihto-opiskelijoiden määrissä yliopisto sijoittui sadan parhaan eurooppalaisen yliopiston joukkoon. Vaasan yliopisto on lisäksi rankingissa yksi Suomen kansainvälisimmistä yliopistoista, kun tarkastellaan kansainvälisen henkilöstön osuutta koko henkilökunnasta.