Haku yliopistoon käynnistyy 16.3.

Hakuaika Vaasan yliopistoon alkaa keskiviikkona 16.3. Opinnot alkavat syksyllä 2016. Hakuaika päättyy keskiviikkona 6.4. klo 15.00.

Hakeminen tapahtuu sähköisesti korkeakoulujen yhteishaussa osoitteessa www.opintopolku.fi.

Yli puolet kandidaattiohjelmien aloituspaikoista ensikertalaisille hakijoille

Vaasan yliopistossa on seitsemän hakukohdetta kandidaattiohjelmiin hallintotieteiden, kielten ja viestinnän, kauppatieteiden sekä tekniikan aloilla. Opiskelijat suorittavat kandidaattiohjelmien alussa koulutusalan yhteisiä opintoja ja valitsevat varsinaisen pääaineensa ensimmäisen lukuvuoden aikana. Kandidaatin tutkinnosta opiskelijat jatkavat maisterin tutkintoon kaksiportaisen tutkintorakenteen mukaisesti.

Vaasan yliopistossa on yhteensä 535 aloituspaikkaa, joista 320 on varattu ensikertalaisille hakijoille. Ensimmäistä opiskelupaikkaansa hakevien kiintiöt vaihtelevat hakukohteittain 50:stä 70 prosenttiin. Valintakokeet järjestetään touko-kesäkuussa. Uusia opiskelijoita valitaan myös avoimessa yliopistossa suoritettujen opintojen perusteella.

Haku maisteriohjelmiin aikaisempien opintojen perusteella

Yliopisto ottaa opiskelijoita myös suoraan maisterivaiheen ohjelmiin. Maisteriohjelmien valinnat perustuvat aikaisempiin soveltuviin korkeakoulututkintoihin. Suomenkielisiin maisteriohjelmiin on tarjolla yhteensä 125 opiskelupaikkaa.

Haut sekä kandidaatin tutkinnosta alkaviin opintoihin että suomenkielisiin maisteriohjelmiin ovat osa kaikkien suomalaisten korkeakoulujen yhteishakua. Hakea voi enintään kuuteen hakukohteeseen, joihin kuuluvat sekä yliopistojen että ammattikorkeakoulujen koulutukset.

Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät yliopiston verkkosivulta www.uwasa.fi/hakijat sekä Opintopolku-palvelusta osoitteesta www.opintopolku.fi.