Opiskelu kesällä 2016

Opintojen etenemistä voi edistää kesäajan opiskelulla.

Vaasan yliopisto järjestää kesällä 2016 kaksi kesätenttipäivää lauantaina 11.6. ja 9.7.2016 klo 12–15. Kesätenttiin ilmoittaudutaan normaalisti WebOodin kautta. Lisätietoja kesätenteistä löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Kesäajan opinnot.

Sähköinen tenttipalvelu on jäänyt kesätauolle 13.5. Syksyllä Vaasan yliopistossa otetaan käyttöön uusi sähköisen tenttimisen järjestelmä EXAM. (Katso portaalin ennakkotiedote EXAMin käyttöönotosta)

Mikäli opiskelet kesällä päätoimisesti (5 op/kk), voit hakea kesäopintotukea. Kesätukeen oikeuttava suoritus tulee tehdä 15.9. mennessä. Kesätukeen oikeuttavia suorituksia ovat esim. tentti, essee, luentopäiväkirja tai muu harjoitustyö, tutkielma, harjoittelu. Tarkempia tietoja kesäajan opintotuesta ja hakuohjeet kohdasta Opintotuki kesän ajalle.

Perustutkinto-opiskelija voi hakea puoltoa suorittaakseen valmistumista edistäviä ja yliopiston koulutusprofiilin mukaisia opintoja Vaasan kesäyliopistossa ja Vaasan yliopiston Avoimessa yliopistossa tai muussa yliopistotasoisia opintoja tarjoavassa yksikössä. Puolto on aina haettava ennen opintojen alkamista. Lisätietoja kohdasta Muualla suoritettavat opinnot.

Luotsin 1. kerroksen Opiskelijapalvelut on avoinna koko kesän. Tervahovin ja Fabriikin palvelupisteiden henkilökunta on paikalla pääosin kesäkuussa ja elokuussa.

Tietohallinnon helpdeskin palvelut tavoitat 27.5. alkaen sähköpostitse osoitteesta helpdesk(a)uwasa.fi ja puhelimitse numerosta 029 449 8051.

Tritonian Yliopistonrannan toimipiste on auki koko kesä-, heinä- ja elokuun (pe-la suljettu). Katso tarkemmat tiedot Tritonian verkkosivuilta.

YTHS:n Vaasan toimipiste on suljettu 4.7. –7.8.2016. Lääkäreitä ei ole paikalla enää 21.6. jälkeen. Katso myös tiedote YTHS:n aukioloajat kesällä 2016.

Katso myös Lukuvuoden 2016–2017 opetusajat. Rakennusten ja kampusalueen ravintoloiden aukioloajat tiedotteesta Yliopisto kesällä 2016.